FAQ

Her publicerer vi løbende svar på hyppigt forekommende spørgsmål til Protech.

Hvis ikke du finder svar på dit spørgsmål her, er du altid velkommen til at kontakte vores support. Supporten er tilgængelig alle hverdage mellem 08:00 og 16:00.


  • Jeg skal flytte/transportere min 3D-printer, hvad skal jeg være opmærksom på?

    abs-transportsäkring-stratasys-protech.pngSvar: Du skal bruge to stk. transportsikringer som skal sidde på X og Y bæltet for at sikre at ekstruderhovedet ikke flytter sig under transporten. Du kan hente .stl-filen på transportsikringen her som du herefter kan printe i din 3D-printer. OBS; dette gælder Fortus 250mc, uPrint og alle Dimension maskinerne.


    Vores 3D printer ekstruderer ikke model / support materialer, hvad gør vi nu?

    Svar: Start med at følge instruktionerne i afsnittet "Recovery from loss of extrusion" i brugervejledningen. Hvis dette ikke hjælper, kan du kontakte Protech support.


    Hvad skal jeg gøre hvis emnerne slipper byggepladen i min uPrint / Dimension 1200es?

    Svar: Kontroller at byggepladen er ny eller på anden måde ødelagt. Hvis problemet fortsætter anbefaler vi en Z-kalibrering:

    1. Tryk "Maintenance"
    2. Tryk "Machine"
    3. Tryk "Tip"
    4. Tryk "Calibrate Z"
    5. Tryk "Start Part". 3D-printeren vil nu kalibrere sig selv automatisk, ved hjælp af to reference blokke som udskrives på byggepladen. (kalibreringstiden beregnes til ca. 15 min.)
    6. Gentag trin 1-6 for at verificere kalibreringen.


    OBS! Z kalibreringen skal altid printes på nye, ubrugte byggeplader. Hvis ikke det løser problemet kontakt venligst Protech support.


    Hvilket filformat skal jeg anvende for at producere emner i min FDM-printer?

    Svar: FDM kræver brugen af STL-filer.


    Vi har to ABS detaljer, der skal limes sammen, hvilken slags lim skal vi bruge?

    Svar: Ring og få en snak med Protech, skal emnet blot sammenføjes uden større krav, kan det let limes med cyanakrylat baseret lim (sekundlim), har du specielle krav kan andre lim-typer være mere hensigtsmæssige.


    Hjælp, jeg kan ikke få forbindelse til min 3D-printer fra min PC!

    Svar: Kontroller at din printers IP-adresse stemmer med den som findes i Catalyst/Control Center

    Sådan kontrollerer du IP-adressen i programmet:
    For uPrint/Dimension: CatalystEX > Printer Services > Manage 3D-Printers…
    For Fortus: Control Center > Services > Manage FDM Systems

    Sådan verificerer du IP-adressen i maskinen:
    For uPrint/Dimension: Maintenance > System > Network
    For Fortus: Maintenance > Administration > Network Configuration

    Hvis det fortsat ikke fungerer, kontakt da Protech support.